HKU Studentportal
HKU Studentportal
  • Volg ons op facebook
  • Volg ons op twitter

Na je inschrijving ontvang je je HKU studentenkaart.

Over de kaart

Alle studenten en cursisten aan HKU krijgen een studenten- of cursistenkaart, deze studentenkaart blijft gedurende je hele studie geldig.

Met deze kaart kun je je identificeren en aantonen dat je in de HKU-gebouwen mag zijn en mag deelnemen aan tentamens. Je bent daarom verplicht je studentenkaart bij je te hebben als je op HKU bent. Ook geeft de kaart je onder andere de mogelijkheid om gebruik te maken van de printers en kopieerapparaten.

Wees er zuinig op, want naast bewijs van inschrijving geeft de kaart toegang tot de bibliotheken en kan hij gebruikt worden voor verschillende kortingen.

Kaart verloren of gestolen?

Als je jouw studentenkaart verliest kun je een nieuwe kaart aanvragen. Een nieuwe kaart kan je online aanvragen, je hoeft hiervoor niet bij HKU Servicebalie Studentzaken langs te komen.

Via de iDeal betaalmodule kan je een nieuwe kaart aanvragen. De kosten voor een nieuwe studentenkaart bedragen € 11,-.


Wanneer wij je betaling in goede orde hebben ontvangen, krijg je binnen ongeveer twee weken je studentenkaart thuisgestuurd. Zorg er dus ook voor dat je adres in Studielink up to date is!

Inleveren bij uitschrijving

Bij uitschrijving is het van belang dat je je studentenkaart na je verzoek tot uitschrijving in Studielink inlevert bij HKU Servicebalie Studentzaken. Dit kan natuurlijk ook per post.

Geen kaart ontvangen?

Je bent zelf verantwoordelijk om te controleren of je na je eerste inschrijving je studentenkaart hebt ontvangen. De studentenkaart wordt in de maanden augustus - september verstuurd nadat je volledig bent ingeschreven en een pasfoto hebt geüpload.
Let op, je studentenkaart wordt eenmalig verstrekt en blijft gedurende je hele studie geldig.