HKU Studentportal
HKU Studentportal
  • Volg ons op facebook
  • Volg ons op twitter

Als HKU student schrijf je jezelf ieder studiejaar opnieuw in. Herinschrijven doe je via Studielink in twee stappen.

Niet herinschrijven?

Ga in Studielink naar het dashboard en klik onder je opleiding op de knop ‘Herinschrijven’. Vervolgens kun je kiezen voor de optie 'Nee, ik wil me niet herinschrijven'. Bevestig je keuze. Doe dit voor 1 september!

Regel je herinschrijving voor 1 september

Je herinschrijving is pas definitief wanneer je herinschrijfverzoek en digitale machtiging voor 1 september via Studielink binnen zijn en je van HKU een bevestiging hebt ontvangen waarin staat dat je officieel bent ingeschreven.

Stap 1 - Verzoek tot herinschrijven

Doe een verzoek tot herinschrijving in Studielink. Controleer ook je gegevens. Vooral je correspondentie-adres en e-mailadres zijn belangrijk.

Stap 2 - Afgeven digitale machtiging

Ga in Studielink naar Mijn To Do Lijst en klik op Invullen betaalgegevens.

Je kunt alleen digitaal machtigen via een Nederlandse bankrekening of een rekening in een ander SEPA-land. Neem contact op met HKU Servicebalie Studentzaken als je die niet hebt.


Controleer goed of je gegevens kloppen, want nadat je de machtiging hebt afgegeven, kun je deze niet meer wijzigen via Studielink. Toch iets wijzigen? Neem contact op met HKU Servicebalie Studentzaken.


HKU incasseert het collegegeld rond 25 september. Lees meer over studiekosten en betaling


Betaalt iemand anders?

Je kunt tijdens het invullen van de betaalgegevens aangeven dat iemand anders betaalt. Vervolgens krijg jij een e-mail die je moet doorsturen naar degene die voor jou betaalt. De betaler moet beschikken over een DigiD om de digitale machtiging te bevestigen.

Reglement

Alle rechten en plichten rondom inschrijven zijn vastgelegd in het

Bewijs van inschrijving

Nadat HKU Onderwijs- en Studentzaken je herinschrijving heeft verwerkt, krijg je een bewijs van inschrijving thuisgestuurd. Heb je eind september nog geen bewijs van inschrijving ontvangen? Neem dan direct contact op met HKU Servicebalie Studentzaken.

Vragen?

Kijk voor het antwoord op jouw vraag bij de veelgestelde vragen. Staat het antwoord er niet bij, neem dan contact op met de Servicebalie Studentzaken.

Lees meer over Studielink en DigiD.