HKU Studentportal
HKU Studentportal
  • Volg ons op facebook
  • Volg ons op twitter

Als HKU student schrijf je jezelf ieder studiejaar opnieuw in. Dit herinschrijven doe je via Studielink in 3 stappen.

Je herinschrijving is pas definitief wanneer je herinschrijfverzoek en digitale machtiging voor 1 september via Studielink binnen zijn en je van HKU een bevestiging hebt ontvangen waarin staat dat je officieel bent ingeschreven.

1 - Verzoek tot herinschrijven

Doe een verzoek tot herinschrijving in Studielink. Controleer je gegevens. Vooral je correspondentie-adres en e-mailadres zijn belangrijk.

2 - Betaalgegevens invullen

Vul je betaalgegevens in. Lees toelichting digitale machtiging

3 - Digitale machtiging bevestigen

Controleer je betaalgegevens. Als alles akkoord is, bevestig je de digitale machtiging. Doe dit meteen! HKU incasseert het collegegeld pas rond 25 september.


Lees meer over studiekosten en betaling

Bewijs van inschrijving

Nadat HKU Onderwijs- en Studentzaken je herinschrijving heeft verwerkt, krijg je een bewijs van inschrijving en een studentenkaart thuisgestuurd. Heb je eind september nog geen bewijs van inschrijving ontvangen? Neem dan direct contact op met HKU Servicebalie Studentzaken.

Voor 1 september

Regel je herinschrijving op tijd!

Niet herinschrijven?

Als je afziet van herinschrijving voor het komend studiejaar, kun je dat voor 1 september via Studielink aangeven. Dit kan op twee manieren: Ga naar Mijn Opleidingen en klik op je opleiding of ga naar Mijn To Do Lijst en klik op de actie ‘regel je herinschrijving’. Je ziet dan de mogelijkheid 'ik wil me niet herinschrijven'.

Reglement

Alle rechten en plichten rondom inschrijven zijn vastgelegd in het
Reglement Inschrijving 2016-2017 (pdf)
Reglement Inschrijving 2017-2018 (pdf).

Vragen?

Kijk voor het antwoord op jouw vraag bij de veelgestelde vragen. Staat het antwoord er niet bij, neem dan contact op met de Servicebalie Studentzaken.

Lees meer over Studielink en DigiD.