HKU Studentportal
HKU Studentportal
  • Volg ons op facebook
  • Volg ons op twitter

Voor het afgeven van je digitale machtiging doorloop je 2 stappen.

Zorg dat je jouw bankgegevens (IBAN en BIC-code) bij de hand hebt en bedenk of je in 1 of 5 termijnen wilt betalen.

1 - Vul betaalgegevens in

Ga naar hku.studielink.nl en log in met DigiD. Via Mijn To Do Lijst vul je jouw betaalgegevens in. Je kunt alleen digitaal machtigen via een Nederlandse bankrekening of een rekening in een ander SEPA-land. Neem contact op met HKU Servicebalie Studentzaken als je die niet hebt.


Voor de herinschrijvers: Vanaf vorig jaar kun je je digitale machtiging regelen in je eigen bankomgeving. Als dit bij jouw bank mogelijk is, dan word je voor het afgeven van de digitale machtiging automatisch doorgeleid naar je bank.

2 - Bevestig machtiging

Controleer goed of je gegevens kloppen want nadat jij je machtiging hebt bevestigd, kun je de gegevens niet meer wijzigen via Studielink! Als je je betaalgegevens nog wilt wijzigen, klik dan nu op annuleren. Ga terug naar ‘Mijn opleidingen’ en wijzig je gegevens. Is alles akkoord? Bevestig de digitale machtiging. Doe dit meteen! HKU incasseert het collegegeld pas rond 25 september.

Let op!

Het invullen van betaalgegevens alleen is niet genoeg voor inschrijving. In je To Do Lijst verschijnt de actie Bevestig je digitale machtiging. Het kan een paar minuten duren voordat deze actie verschijnt, ververs de pagina eventueel een paar keer. Klik op de link en bevestig je digitale machtiging.

Betaalt iemand anders?

Als je in Studielink hebt aangegeven dat iemand anders betaalt, dan krijg jij een e-mail die je doorstuurt naar degene die voor jou betaalt. De betaler moet beschikken over een DigiD om de digitale machtiging te bevestigen.

Wijzigingen

Je kan een machtiging na bevestigen alleen nog wijzigen door persoonlijk langs te komen bij HKU Servicebalie Studentzaken. Zorg dat je geldige legitimatie bij je hebt. Als iemand anders voor je betaalt, dan moet die persoon ook aanwezig zijn.